Všeobecné obchodné podmienky

Penziónu pri rybníku

I. Všeobecné ustanovenia

  1. Tieto obchodné podmienky platia pre Zmluvy o ubytovaní,  Zmluvy na podujatia, ako aj pre všetky ďalšie služby a dodávky Penziónu poskytované pre zákazníka.
  2. Podmienky upravujúce vzťahy medzi zákazníkom a poskytovateľom odlišne od týchto všeobecných obchodných podmienok ako aj obchodné podmienky zákazníka sa použijú len v prípade, ak budú vopred písomne dohodnuté medzi zákazníkom a poskytovateľom.

I.1 Vymedzenie základných pojmov

  1. Poskytovateľom sa rozumie: Penzión pri rybníku na adrese Veľká Paka 390 prevádzkovaný spoločnosťou RETLAKO, s.r.o., IČO: 36259748, sídlo:  Čukárska Paka 430 930 51 Veľká Paka, zápis: Obchodný register Okresného súdu Trnava, oddiel: Sro, vložka číslo: 52948/B (ďalej aj ako „Poskytovateľ“).
  2. Zákazníkom sa rozumie fyzická alebo právnická osoba, ktorá má záujem využívať alebo využíva služby poskytovateľa vo svoj prospech alebo pre tretiu osobu a za tým účelom uzatvára s poskytovateľom zmluvu o poskytovaní služieb.
  3. Garantovanou objednávkou sa rozumie, taká objednávka služieb, pri ktorej zákazník poskytol, platbu vopred,  na úhradu služieb poskytovaných Poskytovateľom, alebo objednávka o ktorej Poskytovateľ jednostranne písomne rozhodne, že ide o garantovanú objednávku.
  4. Zmluvou o ubytovaní sa rozumie právo zákazníka, aby mu poskytovateľ poskytol prechodné ubytovanie na dohodnutú dobu alebo na dobu vyplývajúcu z účelu ubytovania v penzióne, za čo je zákazník (ubytovaný) povinný zaplatiť Poskytovateľovi  cenu vo výške a v lehotách určených týmito obchodnými podmienkami a ubytovacím poriadkom.
  5. Ubytovacím poriadkom sa rozumie ubytovací poriadok zverejnený poskytovateľom na recepcii penziónu.
  6. Skupinovou objednávkou sa rozumie objednávka ubytovania pre viac ako 15 osôb.
  7. Podujatím sa rozumie akákoľvek spoločenská udalosť organizovaná v priestoroch penziónu, najmä: svadba, konferencia, kar, ples, školenie a pod.

I.2 Uzatváranie zmlúv, zmluvné strany

  1. Objednávku na poskytovanie služieb Poskytovateľom môže zákazník vykonať osobne, telefonicky, písomne, faxom alebo prostredníctvom internetu. Zmluva vzniká potvrdením objednávky na poskytovanie služieb Poskytovateľom, pričom objednávka sa považuje za potvrdenú výlučne doručením potvrdenia objednávky ( za potvrdenú objednávku sa považuje aj zaslaná spracovaná ponuka služby poskytovateľom,   e-mailom, faxom alebo poštou, ak tieto všeobecné obchodné podmienky neustanovujú  inak.
  2. Zmluva medzi zákazníkom a Poskytovateľom môže vzniknúť aj uzatvorením nasledovných osobitných písomných zmlúv: Zmluvy o ubytovaní, Zmluvy na podujatia, pričom v takom prípade sa použijú tieto obchodné podmienky na všetky právne vzťahy, ktoré nebudú upravené v uvedených písomných zmluvách.
  3. Zmluvnými stranami sú Poskytovateľ a zákazník. Zákazník, ktorý uzavrel s poskytovateľom zmluvu v prospech tretej osoby, zodpovedá Poskytovateľovi ako spoludlžník za úradu služieb poskytnutých tejto tretej osobe Poskytovateľom, iba ak sa Poskytovateľovi preukáže písomným vyhlásením, resp. splnomocnením na uzavretie zmluvy.
  4. V prípade, ak Poskytovateľ zasiela návrh Zmluvy o ubytovaní, poštou/e-mailom je zákazník v prípade akceptácie návrhu povinný ním podpísanú zmluvu doručiť poskytovateľovi do 3 dní od doručenia návrhu, inak nie je Poskytovateľ svojím návrhom viazaný. Poskytovateľ je oprávnený svoj návrh odvolať až do doby odoslania prijatia návrhu zákazníkom.
  5. Zákazník nie je oprávnený prenechať prenajaté priestory a/alebo priestory vyhradené na ubytovanie tretím osobám, taktiež nie je oprávnený použiť tieto priestory na iný účel ako sú tieto priestory určené alebo na zmluvne dohodnutý účel.

II. Ubytovacie služby

II.1 Všeobecné ustanovenia

  1. Ubytovaný zákazník má právo užívať priestory, ktoré mu boli na ubytovanie vyhradené, ako aj užívať spoločné priestory penziónu a používať služby, ktorých poskytovanie je s ubytovaním spojené.
  2. Poskytovateľ je povinný odovzdať zákazníkovi (ubytovanému) priestory vyhradené mu na ubytovanie v stave spôsobilom na riadne užívanie a zabezpečiť mu nerušený výkon jeho práv spojených s ubytovaním.
  3. Ubytovaný zákazník je povinný užívať priestory vyhradené mu na ubytovanie a plnenia spojené s ubytovaním riadne; v týchto priestoroch nesmie ubytovaný bez súhlasu Poskytovateľa vykonávať žiadne zmeny.

II.2 Individuálne ubytovanie

  1. Zmluva vzniká potvrdením objednávky zákazníka Poskytovateľom v zmysle článku I.2 ods. 1 týchto všeobecných obchodných podmienok vrátane telefonického potvrdenia objednávky, e- mailového potvrdenia, ústneho potvrdenia,  prípadne uzatvorením osobitnej zmluvy v zmysle čl. I.2 ods. 2 týchto všeobecných obchodných podmienok.
  2. Dohodnutá cena, ktorú je zákazník povinný zaplatiť ako aj ceny za dohodnuté služby Poskytovateľa vyplývajú z potvrdenia objednávky. Pokiaľ nebolo zo strany Poskytovateľa potvrdené inak, platia ceny prístupne na recepcii penziónu a na webovej stránke poskytovateľa. Zákazník je povinný za ubytovanie a ním využité ďalšie služby zaplatiť platné, resp. dohodnuté ceny.
  3. V prípade, ak sa osoby, v prospech ktorých bola uzatvorená zmluva o ubytovaní neubytujú v penzióne najneskôr do 18.00 hod. dohodnutého dňa príchodu, je poskytovateľ oprávnený od zmluvy odstúpiť, ak nebolo medzi zmluvnými stranami dohodnuté inak.
  4. Storno poplatky.
    • Poskytovateľ je oprávnený účtovať nasledovné storno poplatky
    • -  Zrušenie rezervácie ubytovania najneskôr 7 dní pred nástupom  -                        bez poplatku
    • -  Zrušenie rezervácie ubytovania od 3 do 7 dní vrátane pred nástupom  -              50%    z ceny ubytovania
    • -  Zrušenie rezervácie ubytovania  od 3 dní do 24 hod. vrátane pred nástupom   – 70%   z ceny ubytovania
    • -  Zrušenie rezervácie ubytovania  najneskôr 24 hod. pred nástupom     -              100% z ceny ubytovania
  5. Cena ubytovania zahŕňa daň z pridanej hodnoty.

II.3 Odovzdanie a vrátenie izby (CHECK IN & CHECK OUT)

  1. Zákazníkov má právo užívať jemu vyhradené priestory na ubytovanie (izbu) a spoločné priestory od 12.00 hod. dohodnutého dňa príjazdu (check in).
  2. Zákazník je povinný odovzdať priestory vyhradené na ubytovanie prevádzkovateľovi v deň skončenia ubytovania, najneskôr do 10:00 hod. (check out) tohto dňa. V prípade oneskoreného odovzdania priestorov vyhradených na ubytovanie z akéhokoľvek dôvodu, je zákazník povinný zaplatiť poskytovateľovi zmluvnú pokutu nasledovne:
    • - do 18.00 hod. dňa odjazdu (check-out) je poskytovateľ  oprávnený požadovať zmluvnú pokutu vo výške 50 % plnej ceny ubytovania za izbu a deň,
    • - od 18.00 hod. dňa odjazdu (check-out) ) je poskytovateľ oprávnený požadovať  zmluvnú pokutu vo výške 100 % plnej ceny ubytovania za izbu a deň.
  3. Zákazník je povinný odovzdať izbu v stave ako ju prevzal.

III. Podujatia

  1. Na uskutočnenie podujatia je potrebné uzavrieť písomnú zmluvu medzi poskytovateľom a zákazníkom.
  2. Zmluvou na zabezpečenie spoločenského podujatia vznikne zákazníkovi právo na usporiadanie podujatia v priestoroch penziónu určených v zmluve a poskytovateľovi povinnosť umožniť zákazníkovi riadne užívať tieto priestory počas dohodnutej doby a poskytovať mu služby zmluvne dohodnuté.
  3. V prípade, ak majú byť účastníci podujatia alebo konferencie zároveň ubytovaní aplikujú sa ustanovenia týchto obchodných podmienok článok II. S výnimkou časti II.2 (Individuálne ubytovanie) pokiaľ tento článok neustanovuje inak.

III.1 Zmena počtu účastníkov podujatia a obsadenia izieb v súvislosti s podujatím.

  1. Zákazník je oprávnený znížiť počet rezervovaných izieb v súvislosti s konaným podujatím alebo rezerváciu zrušiť úplne   bez zaplatenia akejkoľvek čiastky v  lehote kratšej ako 7 dní pred začiatkom konania podujatia.
  2. V prípade ak zákazník zníži  počet rezervovaných izieb v lehote kratšej ako 7 dní je povinný zaplatiť zmluvnú pokutu vo výške 50% ceny ubytovania za izby, o ktoré rezerváciu znižuje.
  3. V prípade ak zákazník zníži  počet rezervovaných izieb v lehote kratšej ako 24 hodín je povinný zaplatiť zmluvnú pokutu vo výške 100% ceny ubytovania za izby, o ktoré rezerváciu znižuje.
  4. V prípade odstúpenia od zmluvy zo strany zákazníka už zaplatené zálohy sa považujú za odstupné a zarátavajú sa do nároku podľa bodu 2. a 3. tohto odseku.

Zmena  počtu účastníkov podujatia bez ubytovania

  1. Zákazník je oprávnený znížiť počet nahlásených účastníkov podujatia  bez zaplatenia  akejkoľvek čiastky a to najneskôr do 3 dní odo dňa konania podujatia.
  2. V prípade ak zákazník zníži  počet nahlásených účastníkov v lehote kratšej ako 3 dni pred začiatkom podujatia  je povinný zaplatiť zmluvnú pokutu vo výške dohodnutej ceny za každého účastníka.
  3. V prípade zvýšenia počtu účastníkov podujatia je zákazník povinný zaplatiť cenu zodpovedajúcu zvýšenému počtu účastníkov.
  4. V prípade odstúpenia od zmluvy zo strany zákazníka sa už zaplatené zálohy považujú za odstupné a zarátavajú sa do nároku podľa bodu 2. tohto odseku..

III.2 Zálohy a fakturácia pri podujatiach

  1. Zákazník, je povinný zaplatiť poskytovateľovi zálohy vo výškach a lehotách uvedených v zmluve. V prípade, ak v zmluve uvedené zálohy nebudú vo vyššie uvedených lehotách uhradené alebo budú uhradené len čiastočne, má sa za to, že zákazník od zmluvy odstúpil, a už uhradené zálohy sa považujú za odstupné, ak sa zmluvné strany nedohodnú inak.
  2. Po uskutočnení podujatia, poskytovateľ vystaví najneskôr do 3 dní odo dňa ukončenia podujatia faktúru na dohodnutú cenu, k čomu priráta aj poskytnuté služby za ubytovanie,  služby poskytnuté nad rámec uzatvorenej zmluvy na podujatia, s tým že lehota splatnosti je najviac 3 dni odo dňa vystavenia. Za splnenie tejto povinnosti poskytovateľa sa považuje i vystavenie daňového dokladu z registračnej poklade.
  3. Zákazník a osoby zúčastnené na podujatí nie sú oprávnené konzumovať vlastné jedlá a nápoje bez predchádzajúcej dohody s poskytovateľom. Ak zákazník alebo osoby zúčastnené na podujatí porušia toto ustanovenie, zákazník je povinný zaplatiť zmluvnú pokutu rovnajúcu sa cene konzumovaného jedla alebo nápoja uvedenému v platnom cenníku poskytovateľa. V prípade ak nie je takáto cena uvedená v cenníku poskytovateľa, použije sa cena obdobného tovaru. Nárok na náhradu škody poskytovateľa týmto nie je dotknutý.
  4. Zákazník ručí za zaplatenie všetkých ďalších služieb poskytnutých poskytovateľom účastníkom podujatia nad rámec zmluvy na podujatie.
  5. Zákazník ani osoby zúčastnené na podujatí nie sú oprávnení používať žiadne vlastné elektrické zariadenia v priestoroch penziónu alebo prináležiacich priestoroch bez súhlasu poskytovateľa. Súhlas sa nevyžaduje na  nabíjačky mobilných telefónov a podobných zariadení. Zákazník zodpovedá za škodu spôsobenú porušením tohto ustanovenia.
  6. Zákazník je oprávnený po písomnej dohode s poskytovateľom priniesť do penziónu iba taký dekoračný materiál, ako aj iné veci, ktoré vyhovujú zákonným požiarnym požiadavkám. Prevádzkovateľ je oprávnený požadovať príslušné potvrdenie.
  7. Zákazník je povinný okamžite po skončení podujatia odstrániť z predmetných priestorov všetky veci, ktoré zákazník alebo osoby zúčastnené na podujatí doniesli do priestorov penziónu. V prípade porušenia tohto ustanovenia je prevádzkovateľ   oprávnený si účtovať zmluvnú pokutu vo výške ceny uvedenej v cenníku prevádzkovateľa za užívanie dohodnutých priestorov po dobu trvania porušenia povinnosť. Nárok na náhradu škody nie je touto zmluvnou pokutou dotknutý. Poskytovateľ je súčasne oprávnený po uplynutí primeranej doby tieto veci na náklady zákazníka odstrániť z priestorov penzióna a odovzdať ich príslušnému štátnemu orgánu, ktorý je oprávnený na prijatie stratených vecí.

IV. Odstúpenie od zmluvy zo strany poskytovateľa

  1. Poskytovateľ je oprávnený odstúpiť od zmluvy najmä v nasledovných prípadoch:
    • a. v prípade omeškania plnenia akejkoľvek povinnosti zákazníkom,
    • b. v prípade porušenia povinnosti zákazníkom,
    • c. v prípade, ak sa zákazník správa v zariadení nevhodným spôsobom, proti dobrým mravom, ruší ubytovací poriadok, alebo jeho konaním vzniká alebo vznikla poskytovateľovi škoda,
    • d. vyššia moc,
    • e. v prípade, že nastanú iné okolnosti bez zavinenia poskytovateľa, ktoré robia plnenie zmluvy nemožným,
    • f. zákazník ohrozuje prevádzku penziónu, bezpečnosť osôb, alebo poškodzuje dobré meno zariadenia.
  2. 2.Pri odstúpení poskytovateľa od zmluvy, zaniká zmluva od oznámenia odstúpenia zákazníkovi akýmkoľvek spôsobom.

V. Náhrada škody

  1. Prevádzkovateľ poskytujúci ubytovacie služby zodpovedá za škodu na veciach, ktoré boli ubytovanými fyzickými osobami alebo pre ne vnesené, ibaže by ku škode došlo aj inak. Vnesené sú veci, ktoré boli prinesené do priestorov, ktoré boli vyhradené na ubytovanie alebo na uloženie vecí alebo, ktoré boli za tým účelom odovzdané prevádzkovateľovi alebo niektorému z pracovníkov prevádzkovateľa.
  2. Za klenoty, peniaze a iné cennosti  poskytovateľ nezodpovedá.
  3. Poskytovateľ zásadné nepreberá veci do úschovy.
  4. Poskytovateľ prenecháva zákazníkovi miesto na odstavenie motorového vozidla bezodplatne, pričom nezodpovedá podľa ust. § 435 Občianskeho zákonníka. Tiež neposkytuje služby stráženého parkoviska a nepreberá motorové vozidlo ani jeho príslušenstvo do úschovy.
  5. Právo poskytovateľa na náhradu škody nie je dotknuté jednotlivými ustanoveniami o povinnosti zákazníka uhradiť zmluvnú pokutu.

VI. Ostatné

  1. Zákazník nie je oprávnený priniesť do zariadenia domáce zviera.
  2. V čase nočného kľudu od 22:00 do 6:00  neplatia žiadne obmedzenia na držiavanie nočného kľudu.

VII. Doručovanie

  1. Písomnosti týkajúce sa záväzkov medzi zmluvnými stranami, sa účastníci zaväzujú doručovať prednostne osobne alebo poštou vo forme doporučenej listovej zásielky. Zmluvné strany doručujú poštou na adresu druhej zmluvnej strany uvedenú na zmluve, príp. písomne oznámenú druhej zmluvnej strane. Pokiaľ písomnosť nemožno doručiť považuje sa za doručenú tretí deň po podaní zásielky na poštovú prepravu bez ohľadu na dôvod nemožnosti doručenia (adresát neznámy, v mieste sídla sa nezdržuje, odmietol prevziať ako i v odbernej lehote neprevzatá). Uvedené zakladá fikciu doručenia.

VIII. Záverečné ustanovenia

  1. Zmeny alebo doplnenia zmluvy sú možné iba vo forme písomných dodatkov, v prípade objednávok, rezervácii, alebo žiadostí sa stávajú platnými a účinnými až písomným potvrdením poskytovateľa.
  2. Súčasťou týchto všeobecných obchodných podmienok je ubytovací poriadok penziónu  a cenník, ktoré sú prístupné na recepcií a webovom sídle poskytovateľa
  3. Ubytovací poriadok dopĺňa a špecifikuje niektoré ustanovenia týchto všeobecných obchodných podmienok.
  4. Platobné miesto je prevádzka penziónu, pokiaľ v zmluve nie je dohodnuté inak. V prípade úhrad na bankový účet poskytovateľa, sa úhrada považuje za uhradenú dňom pripísania peňažných prostriedkov na bankový účet poskytovateľa.
  5. Vo všetkých vzťahoch ako aj sporoch je rozhodné slovenské právo a zmluvné strany si dohodli právomoc slovenského súdu. Zmluvné strany vylučujú použitie Viedenského dohovoru.

Vo veľkej Pake   12.12.2019
Milan Žilinský
konateľ spoločnosti